Loader

Gezi Ekibi

• BATIDAN DOĞUYA KARADENİZ VE BATUM TURU

General Şükrü Kanatlı Mahallesi Atatürk Caddesi Petek Apt. 24/3 Antakya-HATAY, Türkiye , Hatay , Antakya

PUAN VER
    2 14 değerlendirme sonucu

5 GECE   7 GÜNLÜK BATIDAN DOĞUYA KARADENİZ - BATUM TURU

TUR GÜZERGÂHIMIZ: HATAY – ADANA-POZANTI-AKSARAY-ANKARA-BOLU-AMASRA-KASTAMONU-SİNOP-SAMSUN- ORDU- GİRESUN- TRABZON- UZUNGÖL- RİZE- AYDER- BATUM.

1.GÜN:AMASRA,SAFRANBOLU,KASTAMONU

Sabah saatlerinde Amasra’ya varıyoruz yapacağımız ekstra kahvaltı sonrasında turumuza başlıyoruz ilk olarak Fatih Sultan Mehmet’in “Lala, Lala Çeşm-i Cihan dedikleri bu mu ola(Dünya’nın Göz Bebeği)”sözleri ile ün kazanan güzel Amasra Amasra’yı gezmeye başlıyoruz Cenevizliler döneminden kalma Amasra Kalesi,Bizans döneminden kalma ,Kiliseden çevrilme Fatih Camii ve Kale Mescidi , Boztepe ,Çekiciler Çarşısı,(Ağaç İşleri),gezilerinden sonra Amasra tekne turumuzu(ekstra)gerçeleştiriyoruz.Öğle yemeğimizi yedikten sonra Safranbolu’ya yolculuk sevgi yolundan geçerek ağaçların tünel şeklini aldığı güzel bir yolculuktan sonra, Safranbolu’yu geziyoruz Lokumcular çarşısında vereceğimiz mola sonrası Kastamonu’daki otelimize geçiyoruz Akşam yemeği ve dinlenme…

1. GÜN ---KASTAMONU,SİNOP, SAMSUN, ORDU

Otelde alacağımız kahvaltı sonrasında 3 saatlik bir yolculuktan sonra Sinop ilimize geçiyoruz ilk olarak Sinop Kapalı ceza evini geziyoruz ardından Öğle yemeği molası veriyoruz(ekstra) ardından Sinop Kalesini gezerek Samsun’a gidiyoruz. Akabinde Bandırma Vapuru (2 TL), Cumhuriyet Meydanındaki Atatürk Anıtı gezisi ve sonrasında Karadeniz sahil yolundan Ordu'ya gitmek üzere hareket ediyoruz. Samsun’un Terme ilçesinde mola vererek Amazon Kadını Heykeli önünde resim çekiliyoruz, Yarım saatlik bir çay, kahve molasından sonra yolumuza devam edip Ordu ilimize varıyoruz. Ordu'da 2011 yılında açılan Teleferikle Boztepe'ye çıkıp şehri ve denizi tepeden seyrediyoruz. (Ekstra 15 TL) Teleferikle tekrar aşağı indikten sonra akşam yemeği ve konaklama için Ordu’daki otelimize geçiyoruz.

1. GÜN ---  ORDU,GİRESUN,TRABZON

Otelimizde yapacağımız kahvaltı sonrasında otobüsümüze biniyoruz ve 15 dakika sonra fındık ve fındık ürünleri alışverişi için Türkiye’nin en çok fındık üreten şehri Ordu’da bulunan Fiskobirlik Fındık  fabrikasına gidiyoruz. Fındık alışverişinden sonra yola çıkıyoruz ve 45 dakika sonra Kiraz’ın anavatanı ve Fındığın başkenti Giresun ilimize varıyoruz. Giresun ilimizde bir yarımada üzerine kurulmuş bulunan Giresun kalesine minibüslerle çıkacağız.  (Ektra 10 TL) Kalede Muhteşem Giresun manzarası bizleri bekliyor. Ayrıca Giresun’un sembol kahramanı Topal Osman Ağa’nın mezarını ziyaret edeceğiz. Son olarak Giresun manzarası eşliğinde çaylarımızı içeceğiz. Giresun kalesi gezisinden sonra 1,5 saatlik bir yolculuk yapıyoruz ve Trabzon ilimize varıyoruz. Öncelikle bir göl göreceğiz. Sera gölü. 1950 yılı şubat ayında bir sarsıntı sonucu heyelan meydana geldi ve Vadiden akan derenin önü heyelan sonucu kapandı. 3 hafta içinde ortaya bir göl çıktı. Sera gölünü panoramik olarak görüp fotoğraflarını çektikten sonra Öğle yemeği için Trabzon’un Akçaabat ilçesinde mola veriyoruz. Öğle yemeği (ekstra) sonrasında Trabzon ilimizi göre göre güneye doğru devam ediyoruz. Trabzon’un Maçka ilçesinden içeriye doğru gidip Altındere vadisi milli parkına giriş yapıyoruz. Burada yeşilin 1001 tonunu göreceksiniz. Gözlerimiz yeşile doyacak.  Şimdiki durağımız dünyaca ünlü Sumela Manastırı. Yeşilliklerin içinde bulunan Karadağ’ın eteklerine kaya oyularak inşa edilmiş olan Manastırı gördüğünüzde şaşkınlığınızı gizleyemeyeceksiniz. 1250 mt yükseklikteki Sumela Manastırı’nı gezerken rehberimizin anlatımlarından sonra bir kez daha büyüleneceksiniz. Burada Manastır içerisinde, Mutfak, Rahip Odası, Kaya Kilisesi, Muhafız Odaları, Kütüphane bölümlerini gezdikten sonra Altındere vadisinde çay, kahve molası veriyoruz. Vadide güzelce vakit geçirip fotoğraflarımızı çektikten sonra Trabzon’a dönüyoruz. Şimdiki durağımız Atatürk köşkü. Trabzon’un 7 km yukarısında bulunan Soğuksu mahallesinde bulunan 20. yüzyıl şaheseri Atatürk Köşkü'nü gezeceğiz.  Atatürk bu köşkü 1924 ve 1930 yıllarında iki kez ziyaret etmiş, 1937 yılındaki son ziyaretinde burada kalarak vasiyetinin büyük bir kısmını da bu köşkte yazmıştır. Köşk’ün mimarisi ve bahçesi sizleri büyüleyecek. Sonra Köşk’ün hemen yanında Trabzon Telkâri ve Hasır sanatının inceliklerini ve örneklerini görebileceğimiz ve satın alabileceğimiz mağazayı ziyaret ediyoruz. Köşk gezisi sonrası Trabzon merkezdeki Ayasofya Cami müzesini ziyaret ediyoruz.  Akşam yemeği ve konaklama için Trabzon Maçka'daki otelimize geçiyoruz.

1. GÜN --- TRABZON, SÜRMENE, UZUNGÖL, AYDER (250 km)

Otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası Trabzon’un doğusuna doğru devam edeceğiz. Yeşilin her tonunun barındıran manzaralar arasından Yomra, Arsin ve Araklı ilçelerini geçerek ilk durak yerimiz olan Sürmene ilçemize geliyoruz. Burada meşhur Sürmene bıçağı alış veriş zamanı veriyoruz. Dünyanın en kaliteli ve en sağlam bıçaklarını yerinde göreceksiniz. (Mutfak bıçakları, sebze, meyve bıçakları, kasap bıçakları, çakılar ve diğer ürünler) Bıçak mağazasında alışverişten sonra Trabzon’un Rize sınırındaki son ilçesi Of ilçemize varıyoruz. Sahilden ayrılıp güneye doğru devam ederek Solaklı vadisine giriyoruz. Uzungöl yolu üzerinde bir ahşap köprüde mola vereceğiz. Yaklaşık 45 dakika sonra dünyaca ünlü Uzungöl beldesine varıyoruz. Uzungöl çevre gezileri yapmanız için serbest zaman veriyoruz. Haldizen deresinin önünün 1610 yılında bir heyelan sonucu kapanmasıyla oluşmuş olan Karadeniz’in simgesi Uzungöl ‘de gezinti yapıp güzel fotoğraflar çekebilir, yöre insanıyla hoş sohbetlere katılabilirsiniz. Öğle yemeği için burada mola veriyoruz. Uzungöl gezisinin ardından tekrar sahile geliyoruz. Sahil boyunca devam edip Rize ilimize geliyoruz. Şimdiki durağımız Rize Kalesi. Rize kalesinde çaylarımızı içerken Muhteşem Rize manzarasını da fotoğraflayacağız. Kale gezisinden sonra Rize ilimizi geçip, Rize’nin ilçeleri olan Çayeli ve Pazar ilçelerini de geçerek Ardeşen ilçesine varıyoruz. Buradan başka bir vadiye giriş yapacağız. Fırtına Vadisi. 20 km uzunluğundaki bu vadi dünyada koruma altında bulunan 200 ekolojik bölgeden bir tanesi. Fırtına deresinin yanından, Çay ve kivi bahçeleri arasında devam ederken Türkiye’nin en çok yağmur alan yerinden geçtiğimizi unutmuyoruz. Burada yılın 200 günü yağışlı geçiyor. Rize’nin Çamlıhemşin ilçesinin içinden geçerek dünyaca ünlü Ayder yaylasına çıkıyoruz. Ayder yaylasının rakımı 1350 metre. Otobüsle Ayder’in en yukarısına çıkıyoruz. Burada bölgenin en meşhur şelalesi Gelintülü Şelalesi var. Hem şelaleyi hem de Kaçkar Dağları'nın muhteşem manzarasını fotoğraflıyoruz. Serbest zaman sonrası Akşam yemeği ve konaklama için Ayder’de bulunan otelimize geçiyoruz.

1. GÜN ---AYDER, ARTVİN HOPA, SARP SINIR KAPISI, BATUM, AYDER(180 km)

Otelimizde alacağımız sabah kahvaltından sonra Batum programımızı yapmak üzere Ayder Yaylasından ayrılıyoruz. Sahile varıyoruz. Rize’nin Ardeşen, Fındıklı, Artvin’in Arhavi ve Hopa ilçelerini geçip Sarp sınır kapısına varıyoruz. (Batum giriş ücreti 40 TL - Harç pulu, otobüs ücreti ve sigorta) Sınır kapısı giriş işlemlerinden sonra yürüyerek Gürcistan ülkesinin  Acara özerk Cumhuriyetinin başkenti Batum şehrinin girişine geliyoruz. Batum merkeze gitmek üzere Aracımıza biniyoruz. Sınırdan Batum merkez yaklaşık 15 km. 20 dakikalık bir yolculuktan sonra Batum merkezdeyiz.  Sırasıyla Orta Camii, Piazza meydanı, Avrupa meydanı, Tiyatro meydanı ve son olarak Batum bulvarını birlikte geziyoruz. Batum bulvarında serbest zaman vereceğiz. Serbest zaman sonrası bir Türk lokantasında öğle yemeği (ekstra) zamanı veriyoruz. (Park Batumi restaurant). İsteyenler Gürcü yemeklerinin de tadına bakabilirler. (Yemek ücreti Ekstra 25 Lari) Çorba (mercimek), Sulgun peyniri, Ceviz soslu patlıcan, Salata, Haçapuri (peynirli pide), Ocaguri (dana etli yemek), Hınkali (Gürcü mantısı), Kiremitte mantar, Armut Suyu ve Su) Yemekten sonra otobüsümüzle çıkış için sınır kapısına gidiyoruz. Çıkış işlemlerinden sonra otobüsümüze binip 2 saat bir yolculuk yaparak tekrar Ayder yaylasına geliyoruz. Akşam yemeği ve konaklama için Ayder'deki otelimize geçiyoruz.

1. GÜN ---AYDER YAYLASI,  RİZE, TRABZON, ZİGANA, GÜMÜŞHANE

Otelimizde alacağımız kahvaltının ardından harekete geçiyoruz. Çamlıhemşin ilçesine varıyoruz. Burada Minibüslerle başka bir vadiyi gezeceğiz. Çat Vadisi. (ekstra 30 TL). Çat vadisi boyunca (yaklaşık 25 km), devam ederek ilk önce Şenyuva köyünden geçip, bölgenin en büyük taş kemer köprüsü olan Şenyuva köprüsünde fotoğraf molası vereceğiz. Bu bölge Sevdaluk dizisinin çekildiği yer. Şenyuva köprüsü molasından sonra tekrar minibüslerimize binip yolumuza devam ediyoruz. Yol boyunca muhteşem tarihi konaklar, derin vadiler ve muhteşem manzaralar karşısında çok şaşıracaksınız. Şimdiki durağımız gerçek adı Zir kale (aşağı kale) ama halk dilinde adı Zil kale olan güzel bir kale. Zil kaleyi gezerken göreceğiniz muhteşem coğrafyayı başka yerde görmeniz mümkün değil. Mutlaka görmenizi tavsiye ediyoruz. Kale çok rahat geziliyor. Kaleyi gezdiniz ve yoruldunuz. Kalenin hemen yanında bulunan tesiste çaylarımızı içerek ve bol oksijene doyarak dinleniyoruz. Zil kale gezisinden sonra yine yolumuza devam ediyoruz. Yarım saat daha giderek güzel bir şelale göreceğiz. Palovit şelalesi. Bölgenin en hızlı akan şelalesi ve 15 metre yükseklikten akıyor. Önceleri şelale sadece yukarıdan izleniyordu. Ancak merdiven yapıldı ve merdivenden vadiye inerek şelalenin yakınına kadar gidebilirsiniz. Palovit şelalesi gezisinin ardından dönüşe geçiyoruz. Fırtına deresi kenarında muhteşem manzaralı bir tesiste öğle yemeği molamız olacak. (Alabalık, Muhlama, Laz böreği ve Kara Lahana Sarması tavsiye ediyoruz. Ekstra 40 TL) Yemek sonrası aktivite zamanı başlıyor.  İsteyenler Rafting sporu yapabilirler. Ayrıca zipline da yapabilirsiniz. Bu aktivitelerden sonra Otobüsümüze binip Rize ilimize gidiyoruz. Rize şehir merkezine 3 km kala Gündoğdu beldesinde bulunan bir  Rize Bezi atölyesinde Rize bezi hakkında bilgi alarak Alış veriş zamanı veriyoruz. Rize dokuma fabrikası ziyaretinden sonra tekrar yola çıkıyoruz. Rize ilimizi geçiyoruz. Trabzon sınırlarına varıyoruz. Trabzon’un Of ilçesini geçip Sürmene ilçesine geldik. Burada bulunan bir çay fabrikasını ziyaret edeceğiz. Fabrika görevlileri bizlere çayın topraktan bardağa geliş hikâyesini anlatacaklar. Ayrıca çay fabrikası gezilecek. Çay ikramı olacak. Son olarak da isteyenler çay alışverişi yapabilirler. Çay fabrikası gezisi sonrası Trabzon merkeze varıp Gümüşhane yoluna dönüyoruz. Maçka ilçesini geçerek akşam yemeği için Zigana'da bulunan bir tesiste mola veriyoruz. Yemek sonrası gece yolculuğu yaparak evlerimize dönüyoruz. Bir dahaki turda beraber olmak dileğiyle vedalaşıyoruz.

ÜCRETE DÂHİL OLMAYAN HİZMETLER

Hatay Merkez: Seray Pancar - 0 542 292 44 44

Adana şube: Emre Özaslan - 0322 226 70 60

BATUM’A GİRİŞ İÇİN ÖNEMLİ NOTLAR

Türkiye ile Gürcistan devletleri arasında Aralık 2011 yılında yapılan anlaşma gereği T.C. vatandaşları Batum’a girişlerinde üzerinde TC kimlik numarası bulunan kimlik kartları geçiş yapabilmektedir. T.C. nolu kimlik kartınızı seyahate çıkarken yanınıza almayı unutmayınız. (Varsa Pasaportunuz da yanınızda olsun).

Nüfus cüzdanlarıyla Gürcistan’a gitmek üzere ülkemizden çıkacak vatandaşlarımıza çıkış işlemlerini gerçekleştiren görevlilerce “Giriş-Çıkış Formu” verilmektedir. Vatandaşlarımızın bu belgeyi Gürcistan’da kaldıkları süre boyunca yanlarında taşımaları ve ülkemize geri girişlerinde nüfus cüzdanlarıyla birlikte hudut görevlilerine ibraz etmeleri zorunludur. (Bu form acentemiz tarafından size verilecektir).

Kimlik kartı dışındaki başka kartlar ile (ehliyet, kurum kimlikleri vs.) geçiş yapılamamaktadır.

Kimliklerin yırtık ve yıpranmış olmaması gerekmektedir. Gürcü memurları zaman zaman 10 yıldan eski olan Nüfus cüzdanlarını kabul etmemektedir. Sıkıntı yaşamamak için yeni kimlik kartı çıkartınız.

Yeni kimlik kartı müracaatı yapıp tur esnasında kimliği çıkmamış olan misafirlerimiz kendilerine verilen geçici kimlikle geçiş yapamazlar.

18 yaşından küçüklerin geçişi: Kimlikle Gürcistan’a seyahat edecek 18 yaşından küçük Türk vatandaşlarının anne ve baba ile birlikte seyahat etmesi ya da yanlarında bulunmayan anne-babanın yazılı izin belgesinin sunulması gerekiyor. İzin belgesinin noterden tasdikli olması zorunlu. (18 yaş altı çocuklar için; anne ve baba vekâleti almak zorundalar (anne baba ile beraber tura katılmışsa gerek yok, sadece anne ile çocuk tura katılmışsa babadan vekâlet, sadece baba ile çocuk tura katılmışsa anne ‘den vekâlet almak zorundadır). Gezi süresince acente sorumlumuz, gezi programında içerik aynı olacak şekilde programda değişiklik yapabilir.

Gümrük yoğunluğu nedeniyle toplu olarak Batum’a giriş yapılamazsa alternatif Borçka Karagöl (ekstra 40 TL) programı uygulanacaktır.

Gezi boyunca değerli eşyalarınızın kaybolmasından ve gümrükten kaynaklanan aksamalardan acentemiz sorumlu değildir.

Herhangi bir sebeple grupla Batum’a giremeyen yolcular için ayrı bir program yapılmayacaktır.

Batum’a araçla geçiş: Gürcistan’a seyahat etmek isteyen Türk vatandaşları kendi isimlerine kayıtlı araçlarıyla geçiş yapabiliyor. Bu geçişlerde Gürcü trafik sigortası yaptırmak zorunlu. Kendi adlarına kayıtlı olmayan bir araçla seyahat etmek isteyenlerin araç sahibi tarafından verilmiş araç kullanma vekâletnamesi ve bu vekâletnamenin Gürcistan’ın Türkiye’deki temsilciliklerinde onaylanmış İngilizce ya da Gürcüce tercümesini bulundurmaları gerekiyor.

Geçişlerde taşınabilecek para miktarı: Gürcistan’a geçişlerde Türk vatandaşlarının yanlarında 30 bin Lari veya üzerindeki tutara denk gelen Türk Lirası/döviz bulundurmaları halinde, bu tutarın sözlü ya da yazılı olarak gümrük memuruna beyan edilmesi gerekiyor. Beyan edilmeyen yüklü tutardaki nakit nedeniyle hapis ya da para cezası uygulaması yapılıyor.

Bu gezi programının tüm hakları Gezi ekibi turizm & seyahat acentesine aittir.

GEZİMİZDE LAZIM OLABİLECEK ŞAHSİ EŞYALAR: (Tavsiye)

* Yağışlara karşı Şemsiye veya yağmurluk

* Yaylalarda serinliğe karşı hırka veya mont

* Batumdaki kiliselere girişte bayanlar için başörtüsü

* Kulanacağınız kulaklıklar (Yeni TCK kanununa göre otobüste  kulaklık dağıtılmamaktadır.)

DÂHİL OLAN HİZMETLER

DÂHİL OLMAYAN HİZMETLER

Ulaşım (sayıya göre sprinter, sultan, travego,  tourismo, safir araç çıkılacaktır.)

Müze ören yeri girişleri

5 gece konaklama (1.gece Kastamonu,2Ordu, 3.gece Trabzon , 4 ve 5.gece Ayder yaylasında)

Yemeklerde alınan içecekler

Otelde 5 sabah kahvaltısı (açık büfe)

BATUM için yurtdışı çıkış pulu ve hizmet bedeli  75 tl

Rehberlik hizmetleri

Zilkale, Palovit, Şenyuva köyü dolmuş ücreti

30 tl

Otelde 5 akşam yemeği  (Set Menü)

Sümela Manastırı dolmuş çıkış ücreti

Zorunlu seyahat sigortası

Yoldaki yemekler ilk gün sabah kahvaltısı öğlen yemekleri

Giresun kalesi dolmuş 10 tl, ordu teleferik 15 tl

FİYAT

NAKİT ve TEK ÇEKİM

Yetişkin  (2-3 Kişilik Oda da Kişi Başı)

1450

6-9 Yaş Çocuk (2-3 Kişilik Oda da Kişi Başı)

950

2-6 Yaş Çocuk  (2-3 Kişilik Oda da Kişi Başı)

680

NOT: bonus özellikli kredi kartlarına taksit imkânımız vardır. Vade farkı vardır. Net bilgi için